-->

Sebelah Sayap

Saturday 14 April 2012

#VIDEO :: Perasaan Adam Adli dan Safwan Anang Di Permainkan Oleh Pakatan Haram Jadah..!!



Nilailah sendiri apa yang merek mahukan sebenarnya, mereka bukanlah pejuang mahasiswa yang ingin menegakkan keadilan tetapi mereka merupakan kuda tunggangan Pakatan Haram Jadah. Apakah kaitan demonstrasi mendesak Pendidikan Percuma ini dengan Najib?? bukan Najib yang telah membenarkan PTPTN dilaksanakan, mereka kene ingat yang mulakan PTPTN nie adalah Anuar Ibrahim. Semasa Anuar masih lagi bergelar Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri sebelum beliau kehilangan ke dua-dua jawatan besar dalam negara itu sekaligus.

Bagi mat, bukan mereka tidak tahu siapakah yang telah membenarkan PTPTN ini dilaksanakan. Mereka tahu, tetapi memang sudah dididik oleh Anuar Ibrahim supaya membenarkan yang batil dan menolak yang hak. Mat kenal beberapa mahasiswa yang berada dalam perhimpunan kurang bermoral nie, mereka merupakan pelajar tajaan JPA, tetapi mereka tidak pernah sesekali bersyukur atas apa yang mereka perolehi.  Tidak dinafikan bahawa memang menjadi tanggungjawab kerajaan untuk menyediakan biasiswa kepada golongan yang layak dan memerlukan, tetapi adalah menjadi hak kerajaan untuk menentukan apa yang terbaik kepada penerima biasiswa. Mat ambil contoh seperti pelajar di Mesir yang dibatalkan biasiswa meraka, ia merupakan hak kerajaan terengganu untuk membatalkan biasiswa ini kepada mereka. ini kerana duit yang mereka gunakan ini adalah duit kerajaan terengganu. kerajaan mahu mereka ini sukses dalam pelajaran mereka dan tidak tersadai di pertengahan jalan. 

Pakatan Haram Jadah sememangnya bijak untuk menyuntik api kemarahan masyarakat malaysia, mereka tahu yang isu PTPTN nie merupakan isu yang dapat menguntungkan mereka kelak. Mereka juga tahu yang PTPTN nie tidak dapat dihapuskan, kalau tak universiti atau kolej dibawah kendalian kerajaan negeri tidak mampu untuk ditanggung. UniSel yang memang terkenal sebagai sarang Pro Pembangkang tidak mungkin mampu diteruskan kerana pasti tidak akan ada golongan pertengahan dan golongan bawahan yang mampu untuk melanjutkan pengajian mereka ke menara gading.

P/S: mat harapkan mahasiswa tidak memikirkan perihal sendiri dengan pendidikan percuma nie,cuba fikirkan perihal anak-anak meraka, cucu-cucu meraka yang akan hidup pada masa akan datang. bagaimanakah survival mereka???

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...