-->

Sebelah Sayap

Wednesday 4 April 2012

Perhimpunan HARAM JADAH 3.0 Semakin Hampir.

Korang Perasan Tak ada Shukri Razab?? hehe.. Perasmian Perhimpunan Haram Jadah 3.0

Alahaiiii..apa nak jadi dengan Ambingok nie, masih nak buat lagi perhimpunan haram jadah bersih 3.0. Mat tahu semua tuntutan tue tak salah pon, tapi tak perlu laa nak himpun semua nie. mat nampak dalam hal nie adalah kekecohan yang bakal berlaku, pastinya akan ada golongan ektremis yang berada dalam perhimpunan haram jadah nie untuk provok kumpulan lain. 

Katakan tidak wahai rakyat Malaysia


Sumber dari MalaysiaInsider, menyatakan bahawa Perhimpunan Haram Jadah 3.0 nie diadakan untuk menuntu reformasi yang lebih besar lagi dari sebelumnya. Di antara sebab samdol-samdol nie nak buat perhimpunan nie adalah..

  1. Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC) masih lagi dilihat gagal untuk menyelesaikan 8 tuntutan yang dibuat semasa perhimpunan Bersih 2.0.
  2. Lebih banyak penipuan dan bentuk manipulasi telah diperolehi
  3. Tidak yakin Pilihanraya Umum ke 13 akan datang dapat dilakukan dengan telus dan adil
  4. SPR masih lagi gagal melibatkan isu asas iaitu membersihkan daftar pemilih
  5. PSC masih lagi belum dilihat benar-benar mengusul satu kaedah yang baik bagi menyelasaikan masalah warga Malaysia yang berada di luar negara untuk mengundi.
Mat berpendapat bahawa tuntutan mereka nie tidak salah tetapi ianya adalah tuntutan terhadap pernyataan yang tidak jelas. Mat ambil point ke 3 diorang nie, tidak yakin Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang dapat dilakukan dengan telus dan adil. Mat rasa sampai bila pon diorang nie takkan rasa adanya PRU yang telus dan adil sehinggalah mereka menang. Puak pembangkang nie dah dapat berapa buah negeri dalam PRU-12??  4 buah negeri yang mereka perolehi pada PRU lepas sebenarnya telah membuktikan yang sememangnya Pilihan Raya dijalankan dengan telus dan adil. Pada PRU-11, Kelantan menang kerusi mejoriti dengan 2 undi sahaja. Jika Pilihan Raya tidak telus dan adil, setakat 2 undi tue orang-orang SPR dan boleh buang laa.. dan tidak ada siapa yang tahu. Tapi ini tidak berlaku.

Kalau kempen bersih yang nie mat sokong. kehkehkeh!!

P/S: Mat harapkan rakyat malaysia kini lebih matang dalam berfikir, jangan biarkan anda di mainkan dengan kata-kata manis. Jagalah Keamanan Negara Kita!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...