-->

Sebelah Sayap

Friday 6 April 2012

Anuar Mungkin Lupa Kewujudan Buku Jinggay!!

Mahasiswa jangan mudah tertipu dengan janji kosong anuar ibrahim nie, dia mungkin terlupa kewujudan buku jinggay yang telah dikarang bersama-sama dengan penipu-penipu rakyat yang lain. Disebabkan itulah dia boleh membuat janji yang PTPTN akan di mansuhkan jika Pakatan Haram Jadah memenangi pilihan raya ke 13 nie. Mat baca dengan teliti buku jinggay yang telah dikarang dengan rapi oleh penipu-penipu nie, tidak ada satu pon perkataan yang menyebut pasal pemansuhan PTPTN. TIDAK ADA!! TIDAK WUJUD!!

Anuar tidak akan menghapuskan PTPTN kerana seteru-seteru anuar tahu yang PTPTN jika dimansuhkan akan menyebabkan negara menanggung lebih banyak hutang. Meraka tahu tetapi hanya untuk menarik minat pengundi muda yang kebanyakan terdiri daripada mahasiswa, meraka sanggup untuk menipu. dan mereka tidak kekok untuk menipu kerana menipu rakyat itu memang sudah menjadi rutin harian pemusnah negara nie.
Kerajaan yang bakal dibentuk oleh Pakatan Kencing Rakyat nie berkemungkinan akan membuat pinjaman kepada rakan kongsi mereka di luar negara iaiti IMF. 

SI Penipu!!

Jika pada tahun 1998, Malaysia terselamat dari menanggung hutang yang banyak dengan IMF oleh kerana kebijaksanaan pemimpin pada masa itu. Tetapi pada masa Pakatan Kencing Rakyat yang diterajui oleh anuar kelak ( kalau menang laa.. hehe), kemungkinan kejadian 14 tahun lepas mungkin akan terjadi. Kita sedia maklum bahawa anuar ibrahim bukan laa seorang yang bijak dalam mengendalikan ekonomi. Sejak dari UM lagi anuar merupakan boneka yang selalu bermain-main di speaker corner, menjaja cerita dan membuat huru-hara. Dia merupakan pelajar aliran sastera dan tidak arif dalam ekonomi.Mat cuba bayangkan apa yang bakal terjadi sekiranya anuar memegang tampuk pemerintahan negara, dalam jangka masa yang pendek sahaja negara kita akan menanggung jumlah hutang yang amat banyak.

kalau korang nak baca kandungan buku jinggay penuh kelik sini.

P/S: renung-renungkan laa wahai mahasiswa yang bijak pandai, anuar boleh menabur segala janji manis. Jika dia boleh menjanjikan syurga, pasti dia sudah membuat janji seperti itu. Mahasiswa Nadi Negara tidak mudah untuk ditipu!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...