-->

Sebelah Sayap

Friday 13 April 2012

#PTPTN :: Kerajaan Pakatan Haram Jadah Batal Yuran Di Unisel.


Macam mana dengan Unisel?? Unisel nie swasta, tak kan kroni jugak kan?? takkan laa kerajaan nak kayakan  Pakatan Haram jadah pulak. NIE yang mat dapat dekat website yayasan selangor.
"Dimaklumkan bahawa mulai Januari 2012, Yayasan Selangor tiada lagi mengeluarkan pinjaman pelajaran kepada pelajar-pelajar IPTA / IPTS di peringkat Sijil, Diploma dan Ijazah kecuali Sijil Kemahiran. Sehubungi itu, pelajar yang ingin memohon pinjaman pelajaran di peringkat tersebut hendaklah memohon kepada Tabung Kumpulan Wang Biasiswa Negeri Selangor (TKWBNS) di bawah seliaan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK). Sebarang kemusykilan berhubung TKWBNS boleh menghubungi talian terus SUK di             03-5544 7000      , - Bahagian Pinjaman."
Tiada lagi mengeluarkan pinjaman pelajaran. OPSS!! ape pasal pulak nie?? Yang ada hanyalah biasiswa yang perlu dipohon. ape pulak nasib mahasiswa yang tak layak untuk dapat biasiswa nie?? nak bayar guna apa?? choice yang ada hanyalah PTPTN. Kalau PTPTN hapus, macam mana nak setel bayaran semua nie?? 



Dengan yayasan selongor memansuhkan pinjaman pendidikan, adakah anak selongor dapat survive? Unisel pon yuran tidak jugak turun malah bayaran yuran tue adalah sama seperti IPTS lain. kenapa tidak dihapuskan sahaja yuran pendidikan di unisel?? 



Mat taknak jawab persoalan yang mat tinggalkan untuk korang, mat nak korang sendiri fikir bagaimana dan macam mana mahasiswa dapat survive jika PTPTN nie hapus. Lagi satu jika PTPTN nie dihapuskan, cuba korang bayangkan rakyat malaysia yang tidak bernasib baik untuk menyambung pelajaran  mereka. mereka akan terlepas peluang untuk merasai DUIT RAKYAT. mat merasakan penghapusan PTPTN nie adalah keputusan mahasiswa yang mementingkan diri sendiri sahaja.

Jika Pakatan Haram Jadah serius untuk memberikan pendidikan percuma, mereka telah memberi pendidikan percuma kepada IPTS dibawah kendalian mereka. Tapi mereka tidak melakukan sedemikian kerana mereka tahu untuk memberikan pendidikan percuma adalah sesuatu yang mustahil.

P/S : kalau sungguh-sungguh nak bagi pendidikan percuma, kasi dulu mahasiswa UNISEL, KUIN,IKYS, KUIS dan lain-lain dibawah kerajaan negeri PAkatan Haram Jadah!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...