-->

Sebelah Sayap

Thursday 5 April 2012

Jangan Jadikan Mahasiswa Keldai!! Ambiga Jangan Nak Lebih-Lebih!!

Mat nak tegaskan dekat sini dekat Ambiga yang jangan heret mahasiswa ke kancah politik kotor dan tidak bertamadun.

demonstrasi BUKAN CARA MAHASISWA!!

Diorang dah siap suruh pelajar lepasan SPM untuk jual t-shirt diorang.

Pelajar lepasan SPM yang bakal menjadi mahasiswa sudah diracun dengan perkara sebegini. Bagaimana belia muda Malaysia ingin membesar dan berjaya mentadbir negara. Budak-budak lagi dah disuruh oleh Penipu Rakyat nie, lepas tue mereka nie target 250 000 peserta pehimpunan haram jadah 3.0 nie adalah dari kalangan mahasiswa. Mat amat kecewa dengan Penipu Rakyat nie kerana menjadikan mahasiswa sebagai alat tunggangan mereka untuk mencapai objektif. 

Mat nak pesan dekat mahasiswa yang teringin nak join perhimpunan haram jadah nie..
  1. Dapat dosa mengganggu jalan dan melanggar hak-hak jalan.

Abu Sa’id al-Khudri radhiyallahu ‘anhu pernah mengkhabarkan sebuah hadis Nabi berkaitan hak-hak jalan. Kata beliau, Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:
“Janganlah kamu duduk-duduk di atas jalan.”
Maka mereka (para sahabat) berkata, “Sesungguhnya kami perlu duduk-duduk untuk berbincang-bincang.” Nabi menjawab, “Jika kamu tidak dapat berganjak melainkan perlu duduk-duduk, maka berikanlah hak-hak jalan tersebut.” Mereka bertanya, “Apa hak-hak jalan tersebut wahai Rasulullah?”
Nabi menjawab, “Menundukkan pandangan, tidak mengganggu (atau menyakiti) orang, menjawab salam, dan memerintahkan kepada yang ma’ruf serta mencegah dari kemungkaran.” (Hadis Riwayat al-Bukhari, 8/351, no. 2285)
Bagi mat mereka nie adalah golongan yang jelek!! Mat tak tahu nak cakap macam mana, tapi bagi mat jika mereka mahu untuk menuntut segala macam benda, jangan pernah melibatkan mahasiswa kerana mahasiswa sendiri tidak tentu masa depannya. Biarkan mahasiswa bersih infiniti dari perhimpunan haram jadah. Ambiga , A. Samad Said dan sekutu yang lain 

Mereka percaya dengan kuasa mahasiswa.

Mat nak pesan dekat ambiga!! Jangan nak lebih-lebih!! Suara mahasiswa akan bangkit jika perkara mahasiswa asyik dipergunakan!! Mat bukan apa, mahasiswa adalah harta paling bernilai bagi sesebuah negara. Jika mahasiswa asyek dipergunakan, maka akan hancurlah harta paling berharga. 

P/S: oke!! mood mat sekarang tengah terganggu dengan hasutan syaitan nie.. Mat harap pada mahasiswa jangan laa jadi keldai PAKATAN HARAM JADAH!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...