-->

Sebelah Sayap

Saturday 14 April 2012

#DEMO PTPTN :: Apakah DiSebalik Tabir?

Hari pon sudah petang, awan pon dah mula menunjukkan tanda yang hujan nak turun. maka demo ptptn pon terpaksalah menghabiskan upacara keraian yang mereka anjurkan. Kisah disebalik setiap yang berlaku semasa demo ptptn nie adalah kerakusan pihak pembangkang untuk mendapatkan undi dari golongan mahasiswa. mereka memancing mahasiswa dengan janji bulan bintang asalkan mereka memperolehi apa yang dihajati.

Mereka tidak banyak menunjukkan rasa tidak puas hati kepada PTPTN semasa demo ini berlangsung selama beberapa jam selepas solat zohor. Apa yang mereka laungkan semasa demo??

mat rasa pakcik nie xsempat pon gune ptptn. tapi asal join jugak demo nie??
 ada  dapat duit poket ka??
Mereka yang mengetuai demonstrasi mansuh ptptn nie adalah terdiri daripada golongan bijak pandai dalam agama sebagai contoh safwan anang adalah pelajar akademi pengajian islam (API) UM. tidak dilupakan kepada saudara syahid yang merupakan pelajar API jugak. tetapi mengapakah perilaku mereka tidak melambangkan di mana mereka belajar? wajarkah seorang islam berlakuan seperti nie?? dan kebanyakan yang menghadiri demonstrasi murahan nie terdiri daripada orang melayu islam. 

nie cara orang beragama hindu.
Dan semasa demo nie jugak mat ternampak banner yang langsung tiada kaitan dengan tujuan demonstrasi murahan ini dijalankan.


Kot ye pon rosmah beli cincin RM24 juta tue, apa kaitan demonstrasi murahan nie dengan cincin mahal rosmah tue?? ada kaitan tak?? mat tak nampak pon dekat mana yang diorang nie benar-benar ingin mendesak kerajaan memberikan pendidikan percuma. apa yang mat nampak adalah mahasewel yang turun demonstrasi murahan nie sebenarnya tidak lebih dari seekor kuda yang ditunggang kemas oleh Pakatan Haram Jadah. Sebab apa mat cakap macam tue. korang tengok nie..

Dia nie penah turun jugak masa demo depan KPT baru-baru ini.


apa yang mat perhatikan di sepanjang demonstrasi murahan nie adalah objektif utama mereka adalah bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan sekarang dan bukan beria-ia untuk mendesak pendidikan percuma. Dalam setiap ucapan wakil pemimpin mahasewel desakan yang mereka utarakan adalah sangat sedikit. yang banyaknye adalah HIDOP!! HIDOP!! HIDOP!! mati rupanya mat rasa diorang nie, asyek jerit HIDOP!! HIDOP!! HIDOP!! je..

Pendirian mat adalah tetap, pada mat mereka nie sepatutnya berada di dalam kampus dan mengulangkaji pelajaran dan bukannya berada di jalanan membuat kesesakan lalu lintas. bagi mat jika mereka kacau satu jalan di kuala lumpur nie, jalan-jalan yang lain jugak akan menerima kesan kesesakan lalu lintas. Jadi?? macam mana mat nak hantar surat nie!! heihhh!!






mat nak buat sedikit postmotem HIMPUNAN PENDIDIKAN PERCUMA nie, secara keseluruhan adalah mengecewakan. kehadiran tidak mencapai target sebenar, anggaran kehadiran tadi tidak mencecah 500 orang. Objektif untuk menunjukkan desakan untuk PENDIDIKAN PERCUMA tidak terlaksana. dan banyak lagi yang tak sempurna.

baca lagi dekat SINI, SANA, SINUN dan DINUN

P/S: Hindarilah kesesakan lalu lintas..kehkehkeh

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...