-->

Sebelah Sayap

Monday 16 April 2012

#PANAS :: Kami Tak Rasa Berdosa

berdosa buat macam nie, bukan sebab hina najib, tapi sebab "Simbolik"
 agama lain.
aduhai..apa laa nak jadi dengan pro-mahasewel nie. menggunakan sentimen agama dalam menunjukkan rasa ketidakpuas hatian mereka. Walaupun Syahid Si Batu Nisan nie cakap ianya hanya simbolik, namum ianya tetap salah. kenapa mat cakap macam tue?? kita pakai pakaian agama lain pon dah berdosa, nie pulak memang dalam agama hindu kalau orang yang mati tue gambanya akan dikalung dengan bunga. nie pon diklasifikasikan sebagai berdosan jugak laa. tapi apa Syahid Si Batu Nisan cakap??


Bro..apa-apa yang perlakuan kita yang simbolik dengan agama lain tue berdosa. mat rasa, bro syahid nie mesti lagi mantap pengetahuan agama kan?? Jangan sesekali kita mengetepikan agama hanya untuk merealisasikan matlamat politik. Benda lain boleh dibuat isu, tetapi bila dah berkait dengan agama..mat rasa bro syahid perlu mengambil perhatian terhadap benda nie. nie jugak berkait dengan isu akidah kita.

Gamba nie mcm orang selalu pakai dekat MySpace.. hahaha
P/S : Mat harapkan isu ini perlu diambil perhatian. Didalam sebuah hadits yang diriwayatkan dari Ibnu Umar bahwa Rasulullah saw bersabda,’Barangsiapa meniru-niru suatu kaum maka dia termasuk dari mereka.” (HR. Abu Daud) 

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...