-->

Sebelah Sayap

Monday 30 July 2012

Selepas Ning Masuk PAS.. Kini Giliran Fazura Dan Neelofa


Pantang ada artis perempuan pakai tudung.. semua masuk PAS.. alahai.. macam laa PAS nie satu kemestian dan platform untuk berubah.. Jumud laa pemikiran juak-juak PAS dan Pakatan Rakyat nie.. Hamek!! Ning sendiri keluarkan statement yang dia nie adalah penyokong kerajaan.. Undi tue rahsia tapi sebab juak-juak yang kerjanya nak balun artis bertudung je.. Ning kene dedahkan jugak rahsia..
Sebelum ini saya tidak pernah bercerita secara terbuka mengenai pendirian politik saya.

Justeru, apabila terbaca kenyataan berbaur fitnah itu di sebuah akhbar, saya memang terkejut.
Terus terang, fitnah itu boleh menjejaskan kerjaya seni saya.

Bagi mengelakkan kekeliruan, saya ingin memberikan penjelasan, saya menyokong pemerintahan kerajaan sedia ada, kata Ning yang hadir ditemani suami, Omar Dalton.

Apa yang dikesalkan Ning, mengapa mereka tergamak menipu khalayak semata-mata bersandarkan kepada gambarnya mengenakan tudung?

Gambar itu diambil ketika saya menjalani penggambaran drama terbitan Erma Fatima tahun lalu. Saya muat turun di Twitter sebagai koleksi peribadi. Tak sangka pula ia disebarkan di blog dan terus dijadikan isu kononnya saya berhijab kerana mahu menyertai PAS, seperti yang berlaku ke atas beberapa artis sebelum ini, ujar Ning yang sudah pun menyerahkan perkara itu kepada peguamnya.

-Berita Harian (Julai 28, 2012)
Dah laa jumud pemikiran juak-juak nie.. bebal dan tak boleh terima pandangan yang sememangnya betol.. Bagi diorang.. PAS tue je laa betol.. sebab PAS bawak nama Islam.. Walaupun ada kenyataan yang salah.. diorang akan cakap perkara tue sebagai pandangan peribadi.. (Jawapan selamat untuk yakinkan balik penyokong).. Orang yang pandai pon akan jadi bodoh.. Yang belajar dekat luar negara tue.. dengan bantuan kerajaan.. bile ditarbiyah oleh PAS dekat luar negara.. Yang sebelum nie rasional jadi bodoh tiba-tiba..

Ape sebenarnya yang ditarbiyah oleh PAS kepada anak-anak muda nie.. Kalaulah kerana Islam.. Mat rasa UMNO patut tukar nama jadi United Malays Muslim National Organization (UMMNO).. Tapi sebenarnya nama tue tak penting sebagaimana pentingnya perjuangan..Perjuangan untuk menjaga Agama, Bangsa dan Tanah Air..

Berbalik kepada isu artis perempuan yang bertudung nie.. Mat ada cadangan dekat juak PAS nie.. taknak cakap artis-artis dekat bawah nie masuk PAS jugak ke??

Alamak neelofa masuk PAS!!

Fazura mungkin menjadi ahli PAS seumur hidup

Kalau bakal isteri Mat pon masuk PAS.. Mat pon kene masuk PAS jugak laa.. kikiki
Kalau semua pakai tudung masuk PAS.. masak ah macam nie..Macam mana Mat nak cari bini artis.. Mat tolak bini ahli PAS.. kah kah kah!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...