-->

Sebelah Sayap

Tuesday 17 July 2012

Politik Malaysia Makin Bosan.

Anwar Liwat Mahasiswa? Kebenaran atau Fitnah? Mat melihat perkara nie sebagai satu politik kotor yang mengganggu dan mengaibkan peribadi  seseorang tue.. Tak kisah laa dia Endwar ke.. BADrul Amin ke.. Bila menyentuh aib orang ianya tetap salah..

Tapi apa yang rakyat mahukan sekarang adalah pemimpin yang "bersih" ataupun "clean" dari cerita yang menjelekkan nie.. Korang nak ke pemimpin yang penuh dengan cerita masalah akhlak nie?? Dia buat nie laa.. dia meliwatlah.. dia nie bisex laa.. Kita sepatutnya memilih pemimpin yang bersih atau namanya tidak busuk dengan perkara-perkara tidak bermoral..

Tak jadi masalah pon pada rakyat Malaysia sebenarnya untuk pilih parti yang menjadi kesukaan diorang.. Ideologi sama dengan diorang.. so diorang pick up laa parti kesukaan diorang.. Mungkin orang dah muak dengan konspirasi nie.. dah macam drama bersiri.. lepas konspirasi 1..ada lupak konspirasi 2..yang terbaru nie???

Liwat: Blog pro-Umno dakwa pelajar buat laporan, orang Anwar kata 'konspirasi III' 
entry sinar harian
Orang sekarang tak layan dah dengan politik macam nie.. PR kata orang UMNO ada isu skandal seks.. UMNO pon nak jugak kate PR ada isu skandal seks.. Macam nie ke kelas politik Malaysia?? Bukannya berlawan siapa boleh membangunkan negara lebih baik.. tapi lawan siapa ada masalah moral..


Badrul Amin tempelak Soi Lek sebab ada masalah moral.. tapi dia sendiri pon ada masalah moral walaupun dia tidak mengaku yang dia buat.. Layak ke orang macam nie nak dijadikan pemimpin?? Masing-masing sibuk cari salah laku peribadi orang lain.. Politik Malaysia tak matang.. Kalau ada isu pon lawan laa isu yang betol seperti isu SYABAS.[baca selanjutnya sini ].

Kalau perkara macam nie berlaku sampai bila negara nak maju?? Duit rakyat disalahguna lah.. kapal selam lah.. Majlis Tunang pon jadi masalah.. Cincin RM24 juta.. Ape benda semua nie?? Boleh tak cari isu yang boleh membangunkan negara sikit.. setakat isu-isu murahan yang nak tarik undi nie ramai orang boleh fikir ikut logik laa.. tak payah guna fakta.. 

Mat yakin masih banyak isu yang boleh dimainkan oleh cybertroops PR dan BN nie.. selain dari masalah moral nie.. Korang percaya tak dekat kelantan ada manusia yang tidur dalam kubu pertahanan British?? Lihat gambar bawah nie..



Masalah-masalah macam nie yang perlu dimainkan oleh cybertroops sebenarnya..[Baca kisah sedih SINI].
Korang rasa tak mual ke bile korang buka TV, buka FB, buka Twitter senang kata media laa.. Tak habis-habis attack masalah moral.. Mat nak jugak tahu isu-isu semasa yang berlaku.. bukannya asyek2.. makan ais-krim, lepas tue ada pulak kes SODOMI, alahai.. 

Mat nak petik 3 ciri pemimpin yang Ustaz Azhar Idrus cakap.. pertama.. ORANG BERIMAN,yang kedua ORANG YANG BERTAQWA DAN yang terakhir adalah ADIL. Kalau hak rakyat dijaga, keamanan rakyat dipelihara dan keselamatan rakyat dilindungi.. Mat kira itu sudah mencukupi.. 

Dah penat nak tulis panjang-panjang.. Last word from Mat..

Tak Kisah laa kes liwat tue betol ke tak.. Biar je kalau betol.. betol laa.. kalau salah.. takpe.. Janji peminpin yang kita pilih tue ada akhlak yang baik!! 

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...