-->

Sebelah Sayap

Tuesday 19 June 2012

Pakatan Rakyat Harus Malu Dengan Sumbangan Johor Dalam Pembangunan Negara.

Sebanyak 30 peratus pelaburan yang dibawa dalam Program Transformasi Ekonomi (ETP) datang dari negeri Johor sekaligus melonjakkan lagi ekonomi negeri ini. Datuk Lee Hong Tee ( JEMENTAH ) berkata pelaburan terutamanya dari wilayah Iskandar Malaysia bukan sahaja menjadi pemangkin pertumbuhan ekonomi Johor, malah menjadi ikon dan imej kejayaan negeri ini.

Kejayaan ini merupakan bukti kukuh bahawa dakwaan pembangkang yang menyatakan negeri ini akan muflis adalah satu pembohongan besar dalam sejarah negeri ini. Ini adalah satu permainan politik yang tidak bertanggungjawab untuk mengikis imej kerajaan Johor yang direncanakan semata-mata bagi kepentingan politiknya. 

Mat tertanya-tanya dimanakah sumbangan dari negeri dibawah kerajaan Pakatan Rakyat? Adakah cukup sekadar cakap sahaja yang mereka mengaut keuntungan berlipat kali ganda tapi tidak sekalipun rakyat merasa nikmat keuntungan yang diperolehi oleh kerajaan PR. Jika PR menyatakan yang terlalu banyak pembaziran yang berlaku dalam kerajaan BN, mat sendiri nak melihat dimanakah wang yang tidak dibazirkan oleh kerajaan PR??

Kerajaan BN mampu memberikan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) kepada 3.8 juta rakyat negara ini, dimanakah kemampuan PR memberikan bantuan kewangan kepada 3 buah negeri dibawah naungannya?? RM1.8 billion keuntungan yang dinyatakan oleh Khalid Ibrahim nampaknya tidak disalurkan ke mana-mana. Jumlah wang yang banyak itu tiba-tiba lenyap tanpa diketahui ke mana hilangnya. Di mana pula keuntungan negeri Pulau Pinang yang dikatakan mengaut keuntungan berkali ganda jika dibandingkan dengan kerajaan BN dahulu??

Jika PR mampu mengotakan satu janji dari puluhan ribu janji yang ditabur, mat merasakan akan ramai rakyat yang akan menyokong PR. Malangnya, dari puluhan ribu janji yang ditabur tiada satu pun yang mempu dibuat. Alasan yang diberikan adalah kami masih belum boleh tunaikan janji kerana kami masih belum ke Putrajaya. 

P/S: Pegang negeri pon tak mampu tunai janji, nie pulak nak pegang negara. Puji nak puji.. yang hidup jadi mayat.. Janji tinggal janji.. Jangan undi Pakatan Rakyat.. 



Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...