-->

Sebelah Sayap

Saturday 23 June 2012

Bapa Merogol Anak. Anak Yang Di Dapati Bersalah.

Seorang bapa merogol anaknya, siapakah yang bersalah? Si anak atau si bapa yang merogol? Kalau jawapan korang si anak yang bersalah bermakna korang ada masalah mental yang sangat teruk kerana tidak dapat berfikiran secara waras. Jika jawapan yang korang berikan adalah si bapa yang merogol, mat mengucapkan jutaan tahniah kerana korang masih boleh meneruskan membaca blog mat nie.

Apa yang mat akan kongsi dengan korang nie lebih kurang je macam soalan dekat atas tadi. Patut ke mat gelarkan orang yang lebih kurang macam diatas nie sebagai manusia? Mungkin patutlah mat panggil orang diatas sebagai manusia kerana mungkin si bapa yang merogol nie akan insaf apabila dikenakan tindakkan undang-undang ke atasnya. Tapi ada tersebutnya al-kisah seorang mamat jambu idaman gay semalaysia yang telah membuat kesalahan tetapi masih taknak  terima hukuman atas apa yang dia dah buat dan apa yang lebih teruk dia nie telah memfailkan hukuman yang dijatuhkan kepadanya oleh universiti ke tempat yang lebih tinggi. 

Mamat jambu yang mat maksudkan Adam Adli.

KUALA LUMPUR 21 Jun - Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) hari ini membenarkan permohonan pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli Abd. Halim mencabar tindakan institusi pengajian tinggi itu yang menggantung pengajiannya selama tiga semester sehingga September 2013.
Hakim Abang Iskandar Abang Hashim memutuskan demikian selepas selesai mendengar hujah daripada kedua-dua pihak di kamar beliau di sini.
Menurut peguam, Fadiah Nadwa Fikri yang mewakili Adam Adli, hakim tersebut memutuskan demikian selepas mendapati permohonan yang difailkan April lalu mempunyai merit untuk didengar dan bukan satu permohonan yang remeh.
Dalam permohonan tersebut, Jawatankuasa Rayuan Tatatertib universiti terbabit, UPSI dan Kerajaan Malaysia yang dinamakan sebagai responden pertama hingga ketiga diwakili oleh Peguam Kanan Persekutuan, Effendi Nazila Abdullah.
Adam Adli memfailkan permohonan semakan kehakiman itu selepas UPSI menggantung pengajiannya selama tiga semester bermula semester kedua sesi 2011/2012 kerana didakwa melanggar peraturan universiti.
Pada Januari lalu, lima ahli Jawatankuasa Tatatertib UPSI yang dipengerusikan Naib Canselornya, Datuk Dr. Zakaria Kasa sebulat suara mendapati Adam Adli telah mencemar nama baik universiti dan memudaratkan ketenteraman awam.
Sabitan salah itu dibuat mengikut Kaedah 3(a)(i) dan (ii), Bahagian II, Tatatertib Am, Kaedah-Kaedah Universiti Pendidikan Sultan Idris (Tatatertib Pelajar-Pelajar) 1999.
Adam Adli dibicarakan oleh jawatankuasa itu ekoran tindakannya menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di ibu pejabat UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) ketika perhimpunan haram pada 17 Disember tahun lalu.
Dia turut dibicarakan kerana tindakannya menyertai satu lagi demonstrasi di hadapan bangunan universiti tersebut pada malam sambutan Tahun Baru 2012.-Utusan
Gelanggang sudah dibuka, biar kita lihat siapakah yang benar atau tidak. Korang ada rasa tak si adam adli nie akan menang? Secara logiknya, kita akan lihat bahawa perbuatan si Adam Adli nie memang salah. Kerosakkan harta awam, mengganggu ketenteraman awam.. kalau dekat luar negara dia buat macam nie..terus dibawa ke mahkamah.. mana ada pertimbangan dalam universiti lagi.. dan kebiasaannya.. atas statement yang mat buat nie.. diorang akan cakap itu dekat luar negara..bukan dekat Malaysia..HEHE..

KEPUTUSAN PERBICARAAN ADAM ADLI.



Untuk mengetahui lebih lanjut. kelik HARAPAN ESOK .

P/S: Kalau takda anak mesti kes bapa rogol anak takde kan?? HEHE

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...