-->

Sebelah Sayap

Thursday 3 January 2013

Lori Telur Ayam Warnai Perasmian GM13


Terpegun melihat Lori Telur Ayam di tengah-tengah ibu kota membuatkan aku rasa hairan. Apa motif Lori Telur Ayam ni berada di tengah-tengah ibu kota. Baru aku tahu yang sebenarnya pelancaran GM13 oleh cai-cai mahasiswa pakatan rakyat. 

Aku taknak amek tahu pon pasal agenda diorang ni. Merepek dan meraban bagi aku. Apa yang menarik perhatian aku adalah bilangan dan kehadiran Lori Telur Ayam ini di majlis gilang gemilang pelancaran GM13.

Tak kelas laa nyah kau launching Gerakan Mahasiswa PRU-13 dengan LORI TELUR AYAM. Budak-budak korang pon gelak korang ni buat benda bodoh tu. Cuba laa cari tempat yang lebih selesa dan kenderaan yang korang rasmi tuh boleh dibanggakan sikit. 

Macamlah aku tak tahu yang korang sebenarnya banyak duit, korang mampu buat tour pusing negara sampai sabah serawak tu takkan guna duit mak bapak korang. Before bebel panjang lagi jom kite usha sikit gamba sekitar Perasmian GERAKAN MAHASISWA PRU-13 OLEH  CAI MAHASISWA PEMBANGKANG.




Mahasiswa kini lebih bijak dalam memilih yang mana satu kehendak dan yang mana satu keperluan. Mereka memilih untuk bersama dengan kertas peperiksaan untuk memastikan masa depan mereka terjamin. Yang duk sibuk buat perasmian, speaker corner kanan dan kiri semua ni. Mereka yang telah tersangkut dalam meneruskan perjuangan mereka dekat universiti mereka. Kene gantung, kene buang, malah ada yang memang bebal taknak belajar dan nak jadi cai pakatan seumur hidup. Makan tanggung berak cangkung, semuanya ditaja oleh pakatan rakyat.

Paling menarik sekali. JANTAN-JANTAN MACHO cai pakatan rakyat ni MALU nak mengaku diorang ni CAI pakatan rakyat. Di antara mereka..


AKU MALU JADI CAI PAKATAN RAKYAT. TAPI AKU TERPAKSA BUAT. SEBAB DAPAT INCOME. BOLEH BUAT KAHWIN. KUIKUIKUI
 OK. BYE.

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...