-->

Sebelah Sayap

Saturday 5 January 2013

DAP MAKAN BABI Mahu SPRM Telus.

"Mereka (DAP) membuat pindaan mengikut pengauditan dalaman dan luaran. Dia mengakui berkata kesilapan itu disebabkan masalah teknikal apabila keputusan telah dipindahkan menggunakan Microsoft Excel...Kesilapan menyebabkan calon-calon yang meraih kedudukan 31 hingga 38 dan mereka pada kedudukan 61 hingga 68 diberikan bilangan undi yang sama"
- Pengarah pilihan raya DAP Pooi Weng Keong
Laporan mStar Jumaat 4 Januari 2013 menyebut seorang anggota jawatankuasa penganjuran kongres ke-16 parti DAP berkata keputusan pemilihan jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) yang diumumkan pada 17 Disember, sepatutnya dikekalkan.


"Tiada siapa yang mempertikaikannya. Saya tidak faham mengapa terdapat keperluan untuk membuat pindaan,'' kata ahli yang bercakap dengan syarat tidak mahu namanya disiarkan.
Namun pemimpin tertinggi DAP tidak melihat demikian. Yang penting bagi DAP ialah memulihkan imejnya sebagai parti perkauman dan tetap meletakkan orang Melayu di kedudukan yang sepatutnya menurut perkiraan parti itu. Persoalannya, apakah dengan DAP mengakui berlaku kesilapan dalam pengiraan undi dalam pemilihan parti baru-baru ini boleh menghilangkan parut dan calar hasil pemilihan itu?

Dalam keputusan yang dipinda, Zairil Khir Johari, iaitu Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang yang pada mulanya berada pada kedudukan 39, kini diisytiharkan menduduki kedudukan 20 dalam CEC

Vincent Wu, yang pada mulanya diumumkan mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, telah jatuh ke tempat ke-26 kerana parti mendakwa beliau sebenarnya hanya meraih 669 undi. Zairil, yang sebelum ini dikatakan mendapat 305 undi, sebenarnya telah mendapat 803 undi, meletakkannya pada kedudukan 20.

Pengarah pilihan raya DAP Pooi Weng Keong berkata mereka membuat pindaan mengikut pengauditan dalaman dan luaran. Dia mengakui berkata kesilapan itu disebabkan masalah teknikal apabila keputusan telah dipindahkan menggunakan Microsoft Excel.

SELANJUTNYA BACA DI SINI

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...