-->

Sebelah Sayap

Wednesday 16 January 2013

@khalidsamad Terpinga Akibat Majlis Syura UlamaPAS

Apa yang difikirkan oleh ahli Parlimen Shah Alam ni pon aku tak tahu laa. Mungkin kerana malu dengan tindakkan sendiri mempertahankan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan kitab/risalah orang kristian selama tiga tahun lamanya. Akhirnya di Khalid Samad atau lebih sinonim dengan panggilan Khalid Gereja dalam golongan blogger yang membenci dia ni sebab sangat lantang dalam usaha membenarkan perkataan Allah ni telah jadi serupa keling dengan kenyataan yang putar belit apabila MAJLIS SYURA ULAMA PAS memutuskan kalimah Allah tidak boleh diterjemah dalam mana-mana kitab bukan Islam. tettt!! tettt!! tettt!!


alamak..!! kene padam beb takot kene bash agaknya.. kikiki

"Tindakan menterjemahkan kalimah 'God' atau 'Lord' dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibenarkan kerana ia salah dari segi makna dan tidak menepati kehedak sebenar," kata Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr Haron Din dalam satu kenyataan bersama yang dikeluarkan pada malam Ahad. 
Beliau menegaskan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan bagi penganut bukan Islam boleh membawa kepada kekeliruan yang nyata justeru tindakan tersebut perlulah ditegah.
"Kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya. 
"Kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah tersebut. 
"Demikian juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah Allah," menurut kenyataan itu lagi.
Bagaimanapun, Nik Aziz dan Haron Din sepakat menegaskan kalimah Allah adalah alami kerana Allah Tuhan sekalian alam dan sesiapa pun boleh menyebut kalimah Allah seperti mana orang Arab jahiliah yang bukan Islam menyebutnya.-MYOMedia

Khalid Samad mesti sudah tension, yang dia duk defend 3 tahun lamanya berkecai apabila PAS cakap penggunaan kalimah Allah tidak boleh digunakan. Haish!! Tapi yang epiknya, link dari HARAKAH yang keluarkan kenyataan dari khalid samad sudah tidak boleh digunakan pakai bermakna artikel yang disiarkan sudah pon dipadam. kikikikiii.. takot lettew..


http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=23955:guna-nama-allah-khalid-setuju-keputusan-mahkamah&catid=1:utama&Itemid=50)



Dah laa.. tak tahan aku nak type panjang-panjang untuk khalid yang femes dalam gereja ni. Bye-bye.

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...