-->

Sebelah Sayap

Wednesday 14 March 2012

YDP MPMUM Sibuk Hal Luar Kampus Di Sepanjang Perkhidmatannya.



alahaiii..diberikan tanggungjawab menjadi YDP MPMUM untuk membantu dan menjaga kebajikan pelajar Universiti Malaya..Namum, dia pulak nak jadi YDP MPM IPTA/IPTS..Habis satu negara dia pusing..kalah mat yang hantar surat dalam area parit buntar nie je..kehkehkeh.

Meh sini mat bagitau, sepatutnya MANTAN YDP Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) iaitu saudara Syahid nie menjaga kebajikan pelajar UM. Wakil dari IPTA/IPTS lain tak lantik pon dia jadi YDP diorang. Syahid nie terlalu banyak terlibat dengan kebajikan pelajar bukan UM, sampaikan banyak isu-isu pelajar yang masih tidak dapat diselesaikan sampai ke hari ini. 

Mari kita lihat apa yang MPMUM telah buat sepanjang sesi kali ini untuk mahasiswa??

Lepas isu bayaran RM60 kepada setiap student UM, isu wifi nie menjadi masalah utama. DAH bubar MPM baru laa nak buat pemantauan.


Mat nak tanye dekat student UM berapa ramai yang tahu mengenai Rumah Terbuka MPMUM nie?? takkan untuk golongan-golongan yang terpilih je??

Bantuan Ihsan UM nie adalah hasil dari pihak HEP dan yang ingin mendapat nama?? MPMUM??

sekali lagi MPMUM menaikkan nama sendiri. Bantuan yang diberikan itu merupakan sebahagian tanggungjawab HEP dan mereka menggunakannya untuk mendapatkan nama.

kalau mat nak tunjuk semua memang penat laa mat. haha. Isu-isu yang dimainkan oleh MPMUM sesi lepas merupakan janji-janji manis. Walaupun mat nie bukanlah seorang pelajar yang pandai macam MPMUM diorang yang semuanya dapat 3.0 ke atas nie, namum mat tahu dan mat dengar dari sumber yang boleh dipercayai. (dah macam spy. kehkehkeh) kebanyakan kerja yang dilakukan oleh pihak HEP telah dihantui oleh MPMUM. Nampak laa yang sebenarnya mereka nie mempunyai kerja yang dilakukan. Memang tidak dinafikan MPMUM ada membuat perbincangan dengan pihak pengurusan dan sebagainya, namum ianya adalah sandiwara semata-mata. Mat cakap macam nie sebab mat rasa pelajar UM khasnya, dan warga UM amnya masih tidak dapat melihat perkembangan yang berlaku dalam kampus.

Yang mat selalu nampak macam nie je..



nampak tak YDP korang tue?? apa dia buat dkt UIA?? 

YDP sibuk dengan Gerakan Mahasiswa Bangkit. tue safwan anang. weee~~

korang nilai laa sendiri di mana YDP pilihan korang nie, adakah kebajikan korang dijaga?? Di mana rasa tanggungjawab dia nie sebagai YDP?? amanah yang diberikan adakah dipegang?? Mat tinggalkan pelajar UM untuk menilai kembali apa yang MANTAN nie dah buat pada korang. Dan mat nak cakap, adakah kebajikan pelajar diseluruh UM dijaga atau hanya pelajar dari fakulti Sastera dan Akademi Pengajian Islam  yang terjaga??

P/S: Mat nak bagitau benda yang paling berat adalah amanah dan tanggungjawab, so jagalah amanah tue elok-elok yer..

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...