-->

Sebelah Sayap

Saturday 31 March 2012

PTPTN DiHAPUSKAN!!! Dah Boleh Enjoyy!!!

OK. mat dengar anuar ibrahim nak mansuhkan PTPTN jika menang PRU-13. Dia boleh bodohkan penyokong Pro-Mahasewel tetapi bukan pelajar yang fokus dan pentingkan pada pelajaran. Bila anuar umumkan je hal nie, mahasewel nie sudah bersorak kegembiraan. 

Tetapi adakah pernah mereka nie berfikir jika anuar nie memang pejuang rakyat malaysia, dia sudah melakukan hal nie 14 tahun yang lalu semasa dia bergelar menteri kewangan di bawah pemerintahan Tun Dr Mahathir. Menteri Kewangan mempunyai kuasa penuh untuk melakukan apa sahaja yang berkaitan dengan kewangan. Kenapa baru kini dia ingin memperjuangkan PTPTN, dia buat benda nie sebab nak undi je. Sebenarnya dia tidak akan melakukan perkara nie dan semua nie hanyalah janji kosong. Dia menjanjikan ISA DIHAPUSKAN, tapi ISA DAH MANSUH. dia janji nak hapus AUKU, tapi AUKU MANSUH. 

Anuar hanya menawarkan janji-janji palsu, dia berjanji namun dia tidak pernah kotakan setiap janjinya kepada rakyat. 


Korang nak tengok berapa ramai mahasewel yang mementingkan diri sendiri semasa satu ujian diakan di laman facebook??

ada yang sokong jadi biasiswa?? mat gelar orang macam nie pentingkan diri. 

Setiap tahun RM8.1 billion digunakan bagi PTPTN membiayai mahasiswa dan mahasiswi. Cuba bayangkan setiap tahun amaun yang sama dibelanjekan oleh negara tanpa pulangan?? RM8.1 Billion is not a small amount.. Anuar pon tahu hal nie, dia hanya memancing minat golongan muda. Bagi anuar, setiap perkara adalah mainan politik.

P/S: korang adalah mahasiswa dan mahasiswi bijak, jangan laa mudah terpedaya dengan mereka nie. Diluar negara yuran yang dikenakan terhadap pelajar Universiti adalah lebih mahal dari korang dan TANPA SUBSIDI!!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...