-->

Sebelah Sayap

Tuesday 13 March 2012

Felda Sah Milik Orang Asing??!!

Masa surat dah settle, mai mat citer pasal Felda yang telah dijual kepada orang asing dan cerita nie di manipulasi dengan hebat oleh puak-puak kurang pandai. PEMBOHONGAN mereka..



Tanah-tanah orang FELDA akan tergadai tatkala FELDA disenaraikan sebagai sebuah syarikat dalam Bursa Saham.

Sebenarnya..
Tiada kene mengena tanah-tanah orang FELDA dengan penyenaraian Felda Global Ventures. Ini disebabkan penyenaraian Felda Global Ventures tidak memerlukan persetujuan dari peneroka-peneroka Felda.



Orang asing akan mengambil hak ekuiti orang melayu apabila FGVH disenaraikan dalam Bursa Saham. Hal ini menyebabkan RAKYAT MALAYSIA terutama orang melayu akan marah.

Sebenarnya..
Tidak semudah itu kerana kerajaan akan mengawal transaksi penjualan syarikat dan kerajaan juga tidak begitu bodoh untuk melakukan hal yang sedemikian. Kerajaan mempunyai GLC yang lain dan memastikan GLC yang lain akan mengambil alih saham jika FGVH mempunyai masalah. Korang tengoklah PETRONAS, telah memasuki Bursa Saham namum masih juga tidak dimiliki oleh orang asing. HeHe...


Dan yang sebenar-benar nyer, mat rasa puak-puak nie kurang mendapat sokongan dalam apa jua keadaan dan dalam keadaan terpaksa mereka akan melakukan apa sahaja untuk mendapat sokongan biarpun terpaksa memburuk-burukkan sesebuah kerajaan yang telah lama berbakti kepada warga FELDA. FELDA menjadi target utama puak-puak pembangkang kerana FELDA merupakan kubu kuat UMNO.  Syarikat nie adalah antara syarikat malayu yang paling berjaya di dunia yang didokong penuh oleh kerajaan Barisan Nasional. 



P/S:  FELDA merupakan syarikat yang ditubuhkan semasa zaman pemerintahan Allahyarham Tun Abdul Razak. SO?? Bersyukur kerana kita orang melayu mempunyai sebuah syarikat yang bersaing diperingkat dunia dan ianya telah berpadanan memenuhi kehendak fardu kifayah.


Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...