-->

Sebelah Sayap

Saturday 24 March 2012

Memorandum Pro M Kepada Menteri.

Semalam Pro Moron nie telah menghantar satu memorandum kepada menteri pengajian tinggi. Mat telah berpeluang untuk snap gambar memorandum mereka nie, meh sini kite tengok apa yang mereka juangankan..

Mat dapat detect typo di sana yea..HAHA

perkara pertama yang diorang minta.

Demokrasi Kampus perkara ke dua..

Campur tangan politik luar..

Secara ringkasnya ada tiga perkara yang ingin diperjuangkan :-
  1. Pilihan Raya Kampus (PRK) diawalkan.
  2. Kembalikan Demokrasi Kampus
  3. Bebaskan Kampus Daripada Campur Tangan Politik Luar.
PRK adalah satu medium kepada semua mahasiswa untuk memilih pemimpin mereka didalam kampus. Mat berpendapat bahawa jika PRK diadakan dalam bulan Mac mahupun April, mahasiswa yang mengambil diploma tidak mampu untuk memilih pemimpin mereka. Janganlah bersikap double standard dengan mahasiswa yang mengambil diploma, mereka juga mempunyai hak untuk memilih. Apa yang mat nampak disini Pro Moron nie ada double standard dalam diri diorang.

Mat juga dah lihat sejarah PRK, pada tahun 2008 PRK mula diakan pada bulan  Mac dan sebelum tue PRK adalah diakan pada bulan September. Kalau korang tak percaya korang google laa sendiri, sekarang nie dah mudahkan nak tengok perkara nie betol ke tak. Mat amat teruja apabila Shukrie Razak ( gambar bawah ), cuba untuk bermain dengan Perlembagaan Persekutuan dengan menyatakan bahawa

Dan yang paling mat minat nak komen dekat Pro Moron nie adalah menolak campur tangan politik luar.
Mat rasa diorang nie tak aware kot dengan perkara yang diorang nie nak bangkitkan. YDP Syahid nie cakap Pro Moron menolak campur tangan politik luar, tapi yang eskot diorang ke KPT adalah AMK Negeri Sembilan, Nazree Yunus. Ape cer syahid?? Takkan Nazree Yunus nie suara mahasiswa jugak?? Korang tengok laa sendiri gambar-gambar dekat bawah nie, mat bukan kaki sembang kaki kencing..

Korang nampak tak si nazree yunus??

ape laa yang diborakkan dengan abg polis tue kan??

Sebenarnya si nazree yunus nie merupakan antara tunjang penting dalam penubuhan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM). Dekat mana sahaja SMM ada, di situlah terdapat nya si nazree yunus nie. Buat pengatahuan korang si nazree nie merupakan bekas pelajar dari Universiti Malaya. Sebab tue laa dia nie macam rapat je dengan budak-budak UM. hehe..

ok?? Dah nampak?? betolkan?? Korang nilailah dimana tahap ketulusan diorang nie dalam memperjuangkan hak mahasiswa. Mat lebih suka cakap diorang nie macam "cakap tak serupa bikin". 

P/S: Setiap perkataan yang kita lafazkan melambangkan peribadi kita, tidak kira di mana kita melafazkan ataupun menulisnya.

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...