-->

Sebelah Sayap

Monday 12 March 2012

TUDUHAN MEMBUTA-TULI

Salam, sebenarnya mat tak puas hati dengan tuduhan membuta tuli nie.
Time mat tengah melayari internet, mat terGOOGLE harakahdaily..Pergh..Terus menyirap darah mat nie..
1st perkara yang penulis nie mention adalah.

Di sini mat nak cakaplah, kalau benar UMNO mempengaruhi MCA dengan kuasa wang. Di manakah buktinya? zaman laa nie mana ada orang nak percaya sesuatu tanpa bukti kan?? Dalam dasar kerjasama Barisan Nasional, tiada unsur bayar membayar. Nasihat mat yang pertama adalah 
STOP MENFITNAH.!!!
 Perkara 2nd yang mat menyirap bile usha artikel penulis


Perkara yang ke 3 nie, mat rasa korang pandai bab menilaikan??

eyh..before korang buat penilaian..mat nak bagi tahu..PM mana sempat nak buat tour seluruh Malaysia, banyak yang dia kene fikir. DS Najib mempunyai jadual kerja yang ketat dan untuk pengatahuan korang, PM jarang mempunyai cuti. Pembangunan, kemajuan dan perpaduan negara menjadi asas kepada DS Najib.. Agama menjadi asas utama dalam ke semua tadi.. Kalau DS Najib nie ketua pembangkang, dia kompem ada masa untuk buat tour macam DSAI buat.. lupa nak bagi tahu korang yang DSAI datang Batu Pahat sabtu lepas..


Jom laa mat bawak penulis artikel nie jalan-jalan pusing sekitar Parit Buntar, pembangunan dan kemajuan semakin dirasai oleh penduduk setempat, malah kadar kemiskinan juga telah berkurangan. Tetapi yang menjadi masalahnya disini adalah sikap masyarakat kita nie yang kurang berdaya saing. Takkan laa kerja goyang-goyang kaki nak dapat gaji sampai beribu-ribu.. Sebenarnya barisan nasional nie, bagi mat adalah seperti satu organisasi lengkap.. sebab nyer.. apabila kita tengok carta organisasi kerajaan DS Najib ataupon sebelum nyer.. Setiap parti dalam Barisan Nasional mendapat peluang untuk mentadbir dan memegang port folio.. Jika dibandingkan dengan kerajaan sebentar DS Nizar, hampir kesemua port folio kerajaan dipegang oleh DAP sahaja. Jadi, tuduhan terhadap UMNO bahawa wang adalah kekuatan paling tinggi adalah salah. Nasihat mat yang ke dua kepada penulis nie.. 
NAK TULIS BIAR IKHLAS DAN BERITA YANG DISAMPAIKAN BENAR!!

Disebabkan terlampau banyak yang mat kene uraikan, mat rasa sampai sini je laa.. sebab mat pon ada tanggungjawab lain untuk dilaksanakan. Kita manusia tidak terlepas dari tanggungjawab.. hehe.. so??!!
mat kene gerak angkut moto gi hantar surat!! bos suda bising!!
chalowww!!! eyh Assalamualaikum!!

P/S: Penulisan ini ikhlas dan hanya Dia yang tahu tahap keikhlasan!!!







Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...