-->

Sebelah Sayap

Thursday 3 May 2012

We Are All UM3.. DiManakah Orang Yang Selalu Bersama Mereka??

  • Pengerusi SMM : Muhammad Safwan Anang
  • Setiausaha SMM : Haziq Abdullah Abd Aziz
  • Pengerusi Malaysia Bangkit : Mohd Syahid Zaini
3 mahasiswa dan juga lebih terkenal dengan jolokan Mahasewel Jalanan nie telah digantung pengajian selama satu semester. Mohd Syahid, 23, merupakan penuntut tahun akhir jurusan Pendidikan Politik Islam, Safwan, 23, penuntut tahun ketiga Pendidikan Islam dan Haziq, 20, pula pelajar tahun satu Undang-Undang.

mat rasa tindakan buang terus dari pengajian adalah lebih baik dari menggantung mereka nie, alasan untuk mat cakap macam tue adalah mat nak orang yang berada di belakang mereka nie membela nasib mereka. Jika benar-benar pihak yang selalu bersama mereka nie ingin membala nasib mahasiswa, tunjukkan yang mereka mengambil berat atas setiap tindakan yang dikenakan kepada 3 mahasiswa nie. 

3 mahasewel nie dikenakan tindakan dibawah Seksyen 16C Auku, bawah kaedah 3(a)(i) dan 3(a)(ii), didakwa memalukan universiti dan memudaratkan ketenteraman awam. 

bagi mat, tindakan yang diambil pihak UNIVERSITI MALAYA adalah ringan dan sememangnya mereka nie tidak akan mengambil ikhtibar. mat memang nak tengok sama ada pihak dibelakang mereka nie betol-betol menyokong mereka. tunjukkan yang pihak dibelakang mereka sentiasa bersama mereka walau apa jua keadaan. Jika mereka dibuang adakah mereka akan bertanggungjawab.

P/S: Pihak Universiti Malaya patut menimbang kembali tindakan yang telah diambil!!! mat memang nak tengok pihak dibelakang mereka bangkit dan menunjukkan sokongan serta bertanggungjawab!!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...