-->

Sebelah Sayap

Tuesday 8 May 2012

@shukri_rembau Biadap!! Dakwa Majlis Fatwa Bacul!!




Hamboiii..sedap mulut je shukri rembau nie cakap..der..kalau cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar..nie ikot sedap lu je kan.. Lu sapa nak cakap macam tue.. mat nak tanye dengan lu.. apakah fungsi majlis fatwa.. lu tau ka?? majlis fatwa sama tak dengan Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI) atau pon  Jabatan Agama Islam negeri?? 

first, mat nak tanye tahu tak apa itu fatwa?? fatwa adalah penjelasan berhubung persoalan hukum syarak yang dibuat oleh seorang yang faqih bagi memjawab pertanyataan yang ditanya kepadanya. Tugas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan mengikut pada Perkara 14 Peraturan Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia adalah menimbang, memutus dan mengeluarkan fatwa atas apa-apa perkara berkenaan dengan agama Islam yang dirujuk kepadanya oleh Majlis Raja-Raja. Jawatankuasa ini akan mengemukakan pendapat-pendapatnya kepada Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia (MKI) yang kemudian menghantarkannya bersama dengan pengesyoran-pengesyoran kepada Majlis Raja-Raja.


mat nak tanya dekat lu.. yang lu retweet apa yang Dr Maza tweet tue betol ka?? mat tahu ilmu Dr Maza tue tinggi.. tapi tue adalah pendapat dia seorang belom dapat menandingi fatwa yang dikeluarkan melalui perbincangan @ muzakarah orang-orang alim agama.. mat rasa lu punye pengetahuan agama pon takde laa tinggi mana.. yang lu lebih-lebih ape pasal?? bikin mat panas je..

P/S: Lu jangan nak lebih-lebih shukri..lu punye pengetahuan cetek je..tak payah laa nak macam-macam..

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...