-->

Sebelah Sayap

Wednesday 2 May 2012

Perilaku Peserta #bersih Di Pertontonkan @PDRMsia



Satu tayangan video hampir tujuh minit berkaitan keganasan penyokong ditayangkan kepada wartawan, termasuk kejadian Unit Amal Pas merempuh polis di KLCC serta serangan terhadap anggota polis dan jurugambar TV Al-Hijrah, Mohamad Azri Salleh di Jalan Tunku Abdul Rahman.

Polis mengenal pasti penyokong, penganjur termasuk pemimpin politik yang dilihat mencetuskan provokasi sehingga menyebabkan penyokong Duduk Bantah Bersih 3.0 merusuh.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar sebelum itu menjelaskan perhimpunan yang diadakan Sabtu lalu, bukan perhimpunan aman, sebaliknya demonstrasi jalanan yang bertukar menjadi rusuhan.

“Kita sudah kenal pasti individu yang memulakan rusuhan tersebut. Siasatan yang dijalankan bukan hanya meliputi mereka yang terlibat secara langsung tetapi juga terhadap mereka yang dianggap pencetus perhimpunan ini.

“Apa yang berlaku merupakan satu kesalahan merusuh, melanggar perintah mahkamah dan beberapa kesalahan lain yang akan dipastikan,” katanya pada sidang media di Bukit Aman di sini, hari ini.

baca lagi dekat SINI

Suntingan dari Politik Harian.

P/S: apa lagi mauk cakap, dah kantoi2 lu orang yang provok.. SB celah bedah!!

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...