-->

Sebelah Sayap

Wednesday 13 February 2013

PANAS!! Nik Aziz Kantoi Menipu!!

Siapa tak kenal Tuan Guru Nik Aziz yang terkenal dengan sifat zuhudnya. Hanya duduk di rumah papan, tidak seperti rumah menteri besar yang lain. Besar dan mewah. Tapi tidak hairan jika TG Nik Aziz mempunyai rumah yang besar dengan kapasitinya sebagai menteri besar kelantan.

Selama 23 tahun memerintah Kelantan, Nik Aziz sangat popular dengan sifatnya yang zuhud. Makan pon dekat kedai biasa je. Tak seperti pemimpin yang lain, kalau tak makan dekat hotel tak menteri laa jawabnya. 

Selepas 23 tahun. ada satu gerakan yang dibawa oleh anak kelantan sendiri yang ingin mengetahui kebenaran disebalik cerita zuhudnya seorang pemimpin PAS yang agung ni. Pemimpin PAS ni selalu berjaya memenangi hati rakyat dengan lakonan mantapnya dengan rumah-rumah papan, menampakkan zuhudnya, menampakkan alimnya dia ni. Tapi realitinya, ini semua adalah kerja orang-orang kanan Nik Aziz yang mahukan Nik Aziz sentiasa dilihat sebagai individu terbaik bagi rakyat Malaysia.


Cerita yang menggambarkan kononnya Nik Aziz ni zuhud, keramat dan alim adalah rekayasa orang-orang kanan Nik Aziz semata-mata, hakikat sebenar Nik Aziz hanyalah seorang pelakon yang mempergunakan agama untuk kepentingan politik.

Gambar diatas seperti menceritakan bagaimana seorang pemimpin zuhud hanya tinggal di sebuah rumah papan. Dia sendiri yang membersihkan halaman rumahnya tanpa perlu ada orang gaji. Sebagai menteri besar tidak hairanlah jika dia mempunyai rumah yang besar dan mempunyai orang gaji. Persoalannya di sini mengapa Nik Aziz sanggup untuk MENIPU dalam menampakkan dia sebagai seorang yang zuhud.??

Aku ucapkan tahniah kepada Gelombang Kick kerana membuat pendedahan tentang betapa "zuhud"nya pemimpin pujaan PAS ni. Berjaya berselindung disebalik zuhudnya untuk meraih sokongan rakyat terhadap dia dan parti yang kononnya Islamik. 

Korang tengok video pendedahan yang dilakukan oleh Gelombang Kick...


Bagi aku bukan masalah untuk berumah papan, yang menjadi masalah kepada aku kenapa orang tua ni harus menipu dengan menampakkan zuhudnya kepada orang ramai. KENAPA ORANG TUA NI HARUS MENIPU?? Membawa imej Islam dan MENIPU? Islamkah??

Sumber utama dari Gelombang Kick

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...