-->

Sebelah Sayap

Friday 15 February 2013

@MahasiswaMsia Dan GM 13 Bakal Disambut Oleh Warga Pekan!!

Penduduk kampung Sungai Miang sudah bersedia menantikan ketibaan mahasewel dari GM 13, Pelbagai banner telah dinaikkan sebagai tanda bantahan penduduk kampung dengan kedatangan mereka ni. Penduduk sudah bersedia dengan cerita yang bakal dimuat naik ke laman sosial sebagai fitnah terhadap mereka.


Penduduk kampung dalam kawasan Pekan sudah mula berasa tidak senang apabila mendengar berita daripada jiran kampung yang lain yang telah pun diganggu oleh kumpulan macai ni. Meraka tidak mahu perkara yang sama berulang di kampung meraka. Bayangkan sahaja seorang pakcik yang baru pulang dari kebun dengan membawa sebilah parang mendapati kumpulan mahasewel ni terpekik-pekik mempersoalkan orang kampung yang tidak membenarkan mereka masuk ke dalam kawasan kampung diorang telah pon di dijadikan bahan fitnah mereka.

Pakcik yang hadir untuk menenangkan keadaan tiba-tiba difitnah menjadi seorang samseng upahan UMNO/BN. Bagi aku wajarlah sebagai seorang yang tua menasihati golongan muda yang tidak mempunyai adab dalam berbahasa. Tapi akhirnya pakcik ni menjadi bahan fitnah si dajjal majjal.. haktuihh!!


Menariknya kali ni, penduduk kampung 100% telah bersedia untuk mempertahankan kampung meraka dari diceroboh oleh manusia bangang ni. Meraka tidak mahu sebarang unsur fitnah dajjal majjal ni sampai ke kampung. Meraka merasakan bahawa apa yang mereka nikmati sekarang ni sudah cukup dan jauh lebih baik dari apa yang mereka ada sebelum ni.

Ohh yea.. Sebelum aku terlupa.. Aku harap orang kampung Pulau Manis bersiap sedia bagi menghadapi GM 13. Sebab diorang merancang untuk masuk jugak ke kawasan kampung Pulau Manis. Tak kisah macam mana sekali pon diorang tetap akan masuk. 


Apa yang aku nak cakapkan kepada group mahasewel yang SUPERB bangang ni. Berhentilah daripada menjadi kuda tunggangan barua pengkhianat negara... 


Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...