-->

Sebelah Sayap

Wednesday 12 June 2013

PKR Tiada Pendirian. Main Wayang Kuat Mengenai Isu Boikot.


PKR akan memutuskan sama ada mahu meneruskan boikot atau sebaliknya pada majlis angkat sumpah Ahli Dewan Rakyat setelah berbincang dengan wakil Pas dan DAP dalam mesyuarat biro politik, malam ini.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata keputusan itu akan mengambil kira pandangan semua pihak termasuklah cadangan supaya majlis itu patut dihadiri sebagai menghormati Parlimen.

"Kita akan bincang malam ini, tapi itu bukan hak dia (Speaker), saya kena ingatkan kepada wakil rakyat BN, kami menang undi popular, dan majoriti kita jauh lebih besar daripada mereka.

"Itu hak kami untuk tentukan dan saya tak nak terlibat dalam soal cabar mencabar yang dibuat oleh seorang ahli Parlimen yang menang sipi-sipi," katanya kepada Sinar Harian Online di Ibu Pejabat PKR, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas pendirian ahli Parlimen Pas dan DAP dari Selangor yang tidak berhasrat untuk memulaukan sidang Dewan Rakyat 24 Jun ini.

Timbalan Pesuruhjaya III Pas, Khalid Samad berkata, pihaknya setakat ini dimaklumkan, tindakan boikot itu hanya pada sesi taklimat ahli Dewan Rakyat semalam.

Selain itu, Naib Pengerusi DAP Selangor, Charles Anthony Santiago pula berkata, tujuan PR memboikot sesi taklimat Parlimen itu sebagai simbolik kepada protes penipuan pada PRU13.

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...