-->

Sebelah Sayap

Saturday 12 October 2013

HOT!! Salahguna Nama Negarawan Untuk Memburukkan Calon #PemilihanUMNO @khairykj


Mungkin dengan menggunakan nama Tun Dr Mahathir menampakkan mereka gagah?? Puihhh!! Jangan ingat dengan menggunakan nama negarawan hebat mereka diberi lesen untuk menjatuhkan orang sesuka hati mereka. Page Saya Sayang Tun Dr Mahathir sepatutnya menjadi satu medium untuk menyemai semangat sayangkan UMNO dan bukan memecah belahkan UMNO.

Perilaku admin SSTDM ini aku boleh cakap seperti SYOK SENDIRI. Apa sumbangan page ni kepada UMNO dan Barisan Nasional? Apa yang page ni buat untuk menyatukan orang malayu dan ahli UMNO?

Sepatutnya page yang gah menggunakan nama negarawan seperti Tun Mahathir ini tidak mempunyai admin yang bodoh. Memburuk-burukkan calon lain untuk menampakkan calon pilihan mereka ( Akhram ) adalah calon yang terbaik untuk memeraju PEMUDA UMNO.


Adakah calon pilihan mereka tidak mempunyai kekuatan lain melainkan dari memburukkan calon lain? Adakah ini sahaja yang mampu untuk dilakukan oleh SSTDM untuk memastikan calon mereka menang dalam perebutan jawatan sebagai ketua pemuda UMNO?

Sepatutnya page yang gah seperti SSTDM ini memastikan ciri-ciri calon mereka menonjol. Menunjukkan bahawa calon mereka mampu bekerja untuk mengukuhkan parti, mempunyai pengalaman yang luas dan menunjukkan calon mereka ini juga mempunyai track record yang bersih.

SSTDM patut menunjukkan calon mereka mempunyai perjuangan yang jelas dan sanggup untuk menjadi hamba kepada parti selama satu penggal dan bukannya calon mereka ini hangat pada musim pemilihan sahaja. Aku nampak sikap admin-admin SSTDM ini adalah golongan yang biadap.

Cuba cari idea yang lebih bernas laa page SSTDM ni, memburukkan calon lain bukanlah cara yang baik. Korang mempunyai kekuatan tersendiri apabila korang menggunakan nama negarawan ulung.

Dengan apa yang korang lakukan sekarang jelas memastikan calon pilihan korang ke LONGKANG. Sokongan demi sokongan bakal diperolehi oleh calon lain jika apa yang dipraktikkan oleh admin-admin bijak pandai SSTDM ini diteruskan. Bukannya  calon korang tak kuat, tapi cara korang promote calon korang dengan memburukkan lawan adalah cara kotor dan membuatkan orang muak dengan korang.

p/s: Apa yang calon pilihan SSTDM ni buat ek? Semasa PRK dia ada? Semasa PRU apa dia buat? Macam mana masa dia bertanding MBM? Korang cari laa jawapan sendiri.

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...