-->

Sebelah Sayap

Sunday 18 May 2014

Dyana Sofya Cadang Hapuskan Sekolah Jenis Kebangsaan.



Nama Dyana Sofya yang tiba-tiba menjadi "HOT" dalam kalangan masyarakat Malaysia umumnya kepada penyokong tegar UMNO khasnya. Mungkin Dyana bukanlah seorang pengkhianat bangsa dan dia juga bukanlah orang yang tidak berpijak dibumi yang nyata.

Mungkin kita hanya perlu mengingatkan kembali Saudari Dyana Sofya dimanakah kedudukan dia sekarang ini jika UITM itu dibuka kepada golongan bukan bumi. Dyana Sofya bukanlah daripada golongan pelajar yang bijak semasa zaman persekolahannya. Nasibnya begitu baik apabila berjaya melanjutkan pelajaran ke sebuah IPTA KHAS UNTUK BUMIPUTERA.

Dyana Sofya mungkin terlupa kewujudan SEKOLAH JENIS CINA, SEKOLAH JENIS INDIA, yang ada di Malaysia ini. Kita mulakan daripada rebung sebelum ke buluhnya. Kita bagi hak sama-rata kepada pelajar cina, india dan melayu untuk sama-sama berada dalam satu bumbung bergaul dan belajar bersama-sama.

Berikan hak sama rata kepada semua lapisan umur merasa keadilan serta kesaksamaan bumiputera dan bukan bumiputera.

 Aku cabar Dyana Sofya untuk mencadangkan kepada umum sebagai permulaan untuk menghapuskan Sekolah Jenis Kebangsaan. Ada Berani ka?


Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...