-->

Sebelah Sayap

Thursday 27 December 2012

Nik Aziz Baik Orangnya. Cuma...


Tadi aku buat entry pasal zuhudnya nik aziz. Aku akui aku tidak pernah bersama dengannya. Saja aku buat entry sebegitu untuk melihat bagaimana pengikutnya memberi respon kepada entry aku.

Ternyata rata-rata tidak senang dengan apa yang aku cakapkan. Sebenarnya aku ingin menunjukkan contoh kepada korang yang dengan gambar atau apa-apa bahan tidak boleh kita jadikan bukti jika kita tidak tahu tentang apa yang berlaku. Jangan hanya dengan gamba ataupun beberapa salinan surat korang dah yakin benda tuh betol.

Bila perkara tuh jadi dekat orang yang korang sayang dan sanjung seperti tok guru korang akan marah dan tak percaya. Tapi kalau perkara tuh jadi dekat orang yang korang tak sanjung dan sayang, korang akan percaya pada gambar yang disiarkan. Betol tak?

Itu bias. Sepatutnya penilaian korang kenelah adil. Korang memperjuangkan hak tapi bila hak korang je korang perjuangkan. Hak orang lain tetap ditindas. Kalau korang nak jadi adil, maka jadi adil pada kedua-dua belah pihak. Bukan yang berpihak pada korang je.

Ramai yang cuba menafikan yang mereka sebenarnya bias dalam membuat keputusan. Tak kira laa dari pembangkang ataupun kerajaan. Tidak akan ada perkataan adil kalau masih ada sekelumit perasaan untuk berat sebelah ataupun memberi peluang. Manakah ADIL yang diperjuangkan?


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...