-->

Sebelah Sayap

Sunday 9 December 2012

Melayu Mampu Hidup Tanpa UMNO.


aku dah give up dengan perjuangan melayu sekarang ni. Aku rasa aku kene berjuang untuk hak sama-rata. Apa pentingnya aku memperjuangkan bangsa dan negara. Pepatah yang Hang Tuah cakap tuh tidak perlu untuk kita. Apa pentingnya melayu kepada Malaysia. Kenapa Melayu perlu untuk bertahan sebagai tampok pemerintahan negara.

Apa yang rakyat mahukan sekarang adalah hak sama-rata. Apa perlu untuk mempertahankan melayu? Melayu sekarang mampu hidup tanpa tampok pemerintahan orang bukan melayu la. Dekat Pulau Pinang, orang melayu mampu hidup senang. Tengok dekat Singapura, lepas cina memegang tampok pemerintahan singapura. Ramai yang hidup selesa dekat sana. Takde pulak orang melayu yang mati dekat sana.

Semakin banyak pembangunan yang kita akan dapat kalau kita bagi pemerintahan dekat orang bukan melayu. Diorang memang telah diiktiraf sebagai otai dalam ekonomi. Tak payah tengok jauh, tengok je dekat tempat korang. Siapa paling banyak memonopoli ekonomi.? Mereka bijak dalam ekonomi.

Orang Islam dapat jugak belajar agama dekat negeri pakatan. Siapa kata Islam tak tersebar dalam negara pembangkang.

Aku rasa perjuangan untuk memastikan hak orang melayu dijaga adalah karut semata-mata. Kalau UMNO BN takde. Orang melayu tak boleh terus hidup ke? Boleh je. Sekarang pon orang melayu dah hidup senang.  Mampu beli handphone mahal-mahal. Mampu makan dekat restoren yang mewah-mewah. Mampu untuk terus hidup dekat dalam negara ni tanpa sebarang kekacauan.

Sudah tiba masanya untuk ORANG MELAYU TUKAR UMNO KEPADA PAKATAN RAKYAT. Kita bagi peluang kepada orang bukan melayu dan bukan Islam untuk memerintah negara kita. Aku yakin orang melayu tidak akan ditindas lagi dan syiar Islam mampu berkembang dibawah payung Pakatan Rakyat.



Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...