-->

Sebelah Sayap

Saturday 28 July 2012

Mahasiswa UKM Patut Malu..



Bagaimana Gabungan Mahasiswa Universiti Kebangsaan Malaysia (GMUKM) boleh menunjukkan sokongan kepada entiti BERSIH? Semua orang tahu yang 8 tuntutan yang di minta oleh BERSIH adalah betol.. tapi cara yang dilakukan oleh diorang nie salah..

Mat tak lihat sokongan yang GMUKM nie bagi adalah berpihak kepada 8 tuntutan tue.. tapi lebih kepada parti politik yang turut serta dalam BERSIH.. Memang betol laa BERSIH tue entiti yang legal dari mahkamah.. tapi perbuatan yang peserta bersih lakukan.. dan provokasi yang dilakukan oleh peserta BERSIH kepada pihak Polis tidak dapat diterima dan ianya haram!!

Tengok je laa semasa BERSIH 3.0.. Siapa yang memulakan provokasi terhadap POLIS? Anwar Ibrahim yang memulakan provokasi.. Mat akui yang demo BERSIH 3.0 pada mulanya merupakan demo yang paling besar dan aman pernah diadakan sehinggalah provokasi daripada beberapa orang pemimpin pembangkang yang telah menyebabkan huru hara..

Bagaimana golongan intelek seperti mahasiswa nie boleh bersetuju dan menyokong BERSIH?? Diorang nie tarak akal ke nak fikir yang mana betol ataupun yang mana salah.. ke diorang nie adalah ahli PAS sesat?? Yang telah dibutakan hati untuk menilai yang mana baik dan yang mana buruk??


Apa yang ditunjukkan oleh GMUKM nie bukan lagi berasaskan politik mahasiswa malah lebih kepada politik luar.. Bagaimana blog Mahasiswa boleh diselitkan dengan politik luar.. Mat tengok diorang nie asyik cakap takde unsur politik luar yang masuk campur dalam kampus.. tapi dengan adanya blog nie menunjukkan yang sememangnya diorang nie adalah salinan kepada parti PAS yang memakai topeng  mahasiswa..

Isu mahasiswa tenggelam dan isu nasional pula naik.. menghentam kerajaan dan perdana menteri.. Apakah kaitan politik mahasiswa nie dengan kerjaan dan perdana menteri?? Mat dapat buat satu kesimpulan yang sebenarnya GMUKM adalah satu entiti pembangkang yang bertopengkan mahasiswa.. siapa berani sangkal apa yang mat cakap nie?? 

Buktikan kepada Mat dan mahasiswa UKM yang GMUKM adalah pejuang hak mahasiswa dan bukannya pejuang bangkai pembangkang..

Dah Singgah Komen Sikit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...